niedziela, 19 maja 2019

"Seks, prochy i zespół Aspergera" Luke Jackson


Jakie to było dobre!
Dawno nie czułam tak dużej zmiany po przeczytaniu książki. Sięgając po "Seks, prochy i zespół Aspergera" (mimo iż tytuł jest niewątpliwie bardzo chwytliwy) spodziewałam się raczej mało rozbudowanego i nieodkrywczego poradnika. Nawet nie wiecie, jak się myliłam.
Luke Jackson to mężczyzna z zespołem Aspergera, który wcześniej napisał książkę "Świry, dziwadła i Zespół Aspergera. Przewodnik użytkownika dorastania". Tym razem stworzył pozycję instruującą jak być młodym dorosłym i nie wpakować się w kłopoty.

Książka pisana jest w formie poradnika, który będzie istotną pozycją nie tylko dla terapeutów, psychologów, pedagogów czy nawet osób z zespołem, ale dla każdego młodego człowieka. Omówione zostają wszystkie największe zagrożenia i problemy, które spotykają młodych ludzi. Autor podejmuje więc tematy takie jak: przemoc, narkotyki, szkoła wyższa, związki czy pierwsza praca.

W poradniku znajdziemy nie tylko przystępne rady i wskazówki, bardzo rozlegle tłumaczące różne taktyki, które osoba z zespołem Aspergera może przyjąć by ustrzec się kłopotów, ale również i w przystępny sposób przekazaną wiedzę psychologiczną. Bardzo doceniam to, że autor stara się opierać na wiedzy naukowej, używając przystępnego języka i porównań.

Bardzo istotną częścią tej publikacji jest fragment dotyczący depresji. Autor zwraca uwagę na konieczność skorzystania z pomocy specjalisty, jednocześnie proponując wiele aktywności, które mogą wspomóc proces zdrowienia. Jest to bardzo istotne, zważając na statystyki, mówiące o bardzo wysokim odsetku osób z zespołem Aspergera, których dotyka depresja.

Serdecznie polecam tą pozycję wszystkim, którzy zainteresowani są tematem zespołu Aspergera i zaburzeń ze spektrum Autyzmu, ale również i każdemu kto chcę usłyszeć kilka ważnych prawd na temat dorosłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia