poniedziałek, 29 kwietnia 2019

"Dumbo"


Dumbo jest jedną z tych bajek do których mam ogromny sentyment. Mimo iż powstała długo przed moim urodzeniem wyjątkowo wzruszała mnie i bawiła historia słonia z dużymi uszami. Dlatego, gdy ogłoszono, że ta historia zostanie zaadaptowana na nowo, byłam zachwycona. 

Za realizację filmu odpowiadał Tim Burton. Niewątpliwie ma on na swoim koncie wiele wyjątkowych filmów i animacji. Tym samym zapewne nie tylko ja oczekiwałam bardzo wiele od jego najnowszej produkcji. Niewątpliwie zebrał też niesamowicie silną grupę aktorów (Colin Farrell, Eva Green, Michael Keaton, Danny DeVito), która w bardzo kompetentny sposób zaprezentowała się na ekranie. 

Charakter animacji z 1941 roku sprawił, że bardzo ciężko byłoby zaprezentować przygody Dumbo w ten sam sposób w filmie. Dzieło Bartona jest zdecydowanie bardziej realistyczne (o ile można tak powiedzieć o produkcji w której główną postacią jest latający słoń!). Główne postacie są mocno osadzone w wojennej rzeczywistości i jej skutkach. Nadaję to zdecydowanie ciekawej perspektywy  życiu cyrkowców. 

Problemem tego filmu w moim odczuciu jest fakt, że nie do końca wiadomo do kogo jest skierowany. Małe dzieci zdecydowanie wynudzą się podczas dłuższych rozterek ekonomicznych i dyskusji na temat rodzicielstwa. Starsi widzowie zaś nie dostaną misternych portretów psychologicznych bohaterów, którzy wydają się być bardzo interesujący, ale mało rozwinięci na przestrzeni dzieła. 

Nie urzekła mnie również gra aktorska dzieci. Nie jestem pewna, być może uboga mimika młodej aktorki wynika z charakteru jej postaci. Milly jest bowiem młodą intelektualistką zupełnie nie zainteresowaną występowaniem w cyrku, na co naciska społeczność w której się wychowuje. Odgrywa wraz z bratem bardzo istotną rolę odkrywając niesamowity dar słonia. 

Mimo tego niewątpliwie Dumbo skradł mi serce. Animacje zwierząt nie rażą w oczy, a dopełniają magiczną wizję cyrku, która budowana jest misternie wykonaną scenografią. Cieszy mnie wykorzystanie kilku piosenek z oryginalnej animacji okraszonych świetną oprawą graficzną. Polecam szczególnie osobą z dużym sentymentem do oryginalnej animacji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia