czwartek, 28 lutego 2019

"Wiedźmin- Klątwa Kruków"- Paul Tobin


Muszę przyznać zupełnie uczciwie, że żadna ze mnie znawczyni komiksów i graficznych opowieści. Z tego powodu właśnie sięgnęłam po komiks Paula Tobina-stwierdziłam, iż przygody mojego ukochanego wiedźmina Geralta w tej formie może okazać się ciekawym czytelniczym doświadczeniem. Czy "Wiedźmin- Klątwa Kruków" to dobra lektura na rozpoczęcie przygody z komiksami?

Warto wspomnieć że "Klątwa Kruków" jest 3 tomem wydanym w Polsce komiksu opowiadającego dalsze losy Geralta i jego przyjaciół. Łatwo dostrzec w grafice inspiracje grafiką pochodzącej ze znanej i lubianej 3 części gry Wiedźmin. Kreska jest interesująca, nie do końca jestem przekonana jednak do kolorystyki- myślę, że bardziej stonowane barwy lepiej oddawałyby charakter wydarzeń, które obserwujemy na kartach komiksu.

Historia opowiadana przez autorów dotyczy kolejnego zlecenia, które otrzymała nietuzinkowa para wiedźminów. Ciri i Geralt tym razem polują na szerzącą śmierć i zawieruchę strzygę spotykając po drodze inne niepokojące indywidua, którymi będą musieli stawić czoła. Jednocześnie mamy szansę zapoznać się z pewnymi retrospekcjami z życia bohaterów, które znacznie rozbudowują przedstawioną opowieść i dodają wiarygodności motywom bohaterów.

Podoba mi się sposób przedstawienia głównych bohaterów. Ciri jest bardzo energiczna i chętna do konfrontacji, zapomina często o rozwadze i spokoju, którymi odznacza się jej przybrany ojciec. Geralt stara się być rozsądniejszą częścią tego duetu. Jednocześnie jest przedstawiony jako ktoś kto ewidentnie potrzebuje i dąży chociażby do chwili odpoczynku i wytchnienia od emocjonującej, wiedźmińskiej codzienności.

Muszę przyznać, że przeczytanie całego komiksu zajęło mi niewiele czasu. Płynęłam przez tą historię. Jest ona mało zawiła, a zwroty akcji nie urywają czapek z głów, jednakże chwilę poświęcone na komiks uważam za cenne. Chętnie zapoznam się z dwoma poprzednimi częściami komiksowych przygód wiedźminów. Uważam, ze to idealna lektura dla fanów serii, nawet jeżeli na co dzień nie preferujecie lub nie próbowaliście czytać komiksów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia